28/05/2025
🌸🌺 en plena primavera..és temps d'espigues 🌾!! En aquesta època de l'any hem d'estar molt atents a fer una bona inspecció del pelatge dels 🐶 , especialment després d'un passeig al camp, bosc o en zones amb vegetació.
🌾 Les principals zones on es poden clavar i símptomes que poden causar, són:
🔺 𝐍𝐚𝐬: el principal símptoma seran estornuts constants i malestar.
🔺 𝐄𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐞𝐥 𝐩𝐞̀𝐥: poden acabar creant nusos entre el pelatge, dermatitis o clavant-se a la pell. Si es claven a la pell poden acabar penetrant en teixits més interns causant infeccions, quistes, pus..
🔺 𝐄𝐬𝐩𝐚𝐢𝐬 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐝𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥𝐬: entre els dits acostuma a ser una zona també molt habitual, les espigues poden clavar-se i anar-se introduïnt lentament dins la pell, causant abscessos..veurem l'animal intranquil i llepar-se molt les potes.
🔺 𝐙𝐨𝐧𝐚 𝐨𝐜𝐮𝐥𝐚𝐫: una de les zones més sensibles, veurem llagrimeig constant, conjuntivitis..si no s'extreu a temps a la llarga pot causar lesions greus com úlceres a la còrnea.
🔺 𝐎𝐫𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬: molt freqüent, observarem sacseig constant del cap de l'animal per intent d'espolsar-se. Cal retirar les espigues ja que sinó provocaran infeccions, otitis..
🔺 𝐙𝐨𝐧𝐚 𝐠𝐞𝐧𝐢𝐭𝐚𝐥: veurem malestar i irritació.
🔺 𝐁𝐨𝐜𝐚: a l'interior de la boca també poden clavar-se, entre les dents, o a les genives. Veurem hipersalivació, arcades, vòmits..
🔺 𝐙𝐨𝐧𝐞𝐬 𝐦𝐞́𝐬 𝐩𝐫𝐨𝐟𝐮𝐧𝐝𝐞𝐬: en ocasions les espigues poden penetrar a l'interior ja sigui per boca, nas, pell...i podria acantonar-se en teixits interns i lesionar-los, per exemple clavar-se en pulmó i causar lesions severes molt més greus i amb moltes complicacions per la salut de l'animal.
👀 En aquesta època de l'any primaveral cal estar molt atents i fer una bona inspecció visual del pèl, sense oblidar fer un bon raspatllat 🪮🐕
❓ Si observes algun d'aquests símptomes 🐶, o tens dubtes, estem per ajudar-vos.
-----------
🏥 𝐌𝐞𝐝𝐢𝐯𝐞𝐭 𝟐𝟒𝐡 𝐅𝐞𝐫𝐞𝐬 𝐌𝐚𝐧𝐫𝐞𝐬𝐚
🧭 𝟮𝟰 𝗵𝗼𝗿𝗲𝘀
📍 𝗰/ 𝗘𝗻𝗿𝗶𝗰 𝗠𝗼𝗿𝗲𝗿𝗮 𝟵 - 𝗠𝗮𝗻𝗿𝗲𝘀𝗮
📞 93 874 27 98