03/06/2015
DECLARAT UN CAS DE RÀBIA A FRANÇA
Us comuniquem l’avís sobre l’existència d’un cas de ràbia declarat a França que ens ha fet arribar el Servei de Prevenció en Salut Animal del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.
Segons la informació rebuda, la font del cas de ràbia ha estat l’entrada irregular al país veí d’un gos de raça Bull Terrier que va viatjar a Algèria amb els seus propietaris. La ràbia s’ha detectat a la seva tornada a França i es creu que l’animal va estar en contacte amb 9 persones com a mínim i un gos.
Atesa la proximitat geogràfica de Catalunya amb països endèmics de ràbia i el risc que suposa el trànsit de persones amb les seves mascotes que viatgen entre el Nord d’Àfrica i Europa, la Direcció el Servei de Prevenció en Salut Animal del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya està treballant en una nova Ordre. Aquesta, segons l’organisme oficial, “es troba en els darrers tràmits previs a la seva publicació i establirà la vacunació antiràbica obligatòria a Catalunya”.
Recomanem que el propietari parli sempre amb el consolat del país de destí i/o consulti la web de CEXGAN